У зв’язку з останніми резонансними подіями на дорогах України, уряд всерйоз має намір посилити контроль щодо швидкісного режиму та ввести тотальну відереєстрацію.
Вже внесений законопроект про зниження максимально допустимої швидкості в містах та можливо вже в найближчому майбутньому на нас чекає обмеження в 50 км/год, замість звичних 60. Якщо виходити зі світової практики і статистики, то можливо це принесе позитивні наслідки. У лідерах по смертності в ДТП знаходяться: Росія, Грузія, Вірменія, Індія, США – понад 100 смертей на 1 мільйон жителів. В Україні цей показник дещо кращий, трохи більше 90, але все одно далекий від європейських показників. Хочеться відзначити, що у всіх вище перерахованих країнах допустима дозволена швидкість вище 50 км/год.
Найкращу статистику звично показують європейські країни, зокрема, скандинави. Показник смертності: Норвегія – 22, Швеція – 26, Британія – 27, Іспанія – 36, Японія – 38. Як видно, це в кілька разів нижче, ніж у нас. У цих країнах функціонують гнучкі обмеження швидкості в залежності від ситуації, але в основному це 50 км/год. Складно сказати, наскільки впливає на кількість ДТП дане зниження на 10 км/год, або ж це все-таки результат культури водіння, менталітету, суворості та неминучості покарання.
Стосовно автоматичної відеореєстрації порушень ПДР, то він потребує величезних коштів на впровадження і зміни законодавчої бази. У 2008 році спроби введення такої системи зазнали поразки та викликали хвилю обурення у автолюбителів. З 2016 року в тестовому режимі вводиться нова система відереєстрації, яка, як відзначають в поліції, виявила мільйони порушень швидкісного режиму. Це важливий елемент забезпечення безпеки на дорогах, але поки що не першочерговий.
Для зниження смертності та аварійності на дорогах необхідний комплексний підхід, а не тотальне закручування гайок. В першу чергу, якісні дороги і розмітка, обладнання безпечних пішохідних переходів, лежачих поліцейських і світлофорів. По-друге, адекватна система штрафів і боротьба з водінням в нетверезому стані, прості і прозорі закони, що регулюють відносини між поліцією і учасниками дорожнього руху. Ну і наріжний камінь – це невідворотність покарання за всією суворістю закону, боротьба з корупцією на місцях і внесення реформ до судової системи.